Je hebt gekozen om verder te gaan met de tweede serie vormen van herkaderen, gezien vanuit een eerste waarnemingspositie. Begin door op de figuur te klikken en ga daarna door met de volgende. Succes!
error: De inhoud van dit bericht is beveiligd. Als je stukken wilt kopieren, kan je dan contact opnemen?
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Dat staat haaks op wat je eerst deed.. Je blijft mooi in contact en geeft wel degelijk feedback. Maar echt stevige feedback doe je in aanwezigheid van Cees èn Boris. Je laat nu ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Cees kan wel heel makkelijk jou met de hete kooltjes laten zitten. De volgende keer doet hij het zo weer!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je nogmaals voor een oplossingsgerichte en constructieve houding terwijl Cees achter jouw rug om jouw positie ondermijnt. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dat ze wel heel erg met je sollen.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB maak je het weer een beetje goed: je kiest voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding terwijl Cees achter jouw rug om jouw positie ondermijnt. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dat ze wel heel erg met je sollen.
De maat is vol… in de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Het effect hiervan is dat de relatie met Cees verslechtert. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding terwijl Cees achter jouw rug om jouw positie ondermijnt. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dat ze wel heel erg met je sollen.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Cees kan wel heel makkelijk jou met de hete kooltjes laten zitten. De volgende keer doet hij het zo weer!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je wel voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Je neemt het probleem van Cees over. Het kan goed zijn dat Cees hier in de toekomst gebruik van maakt.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de directeur te halen. Dit staat haaks op jouw eerste reactie. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB koos je nu weer voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet hard genoeg op de streek van Cees. De volgende keer doet hij het zo weer! Je laat een ruimte voor collega’s om over je heen te lopen.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te constructief, je laat over je heenlopen:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft mooi in contact maar je zegt er niks van de Cees over jou roddelt. Je laat een beetje ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Cees kan wel heel makkelijk jou met de hete kooltjes laten zitten. De volgende keer doet hij het zo weer!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en laat het probleem bij Cees; hij zal vannacht door moeten werken en later in Düsseldorf verschijnen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en laat het probleem bij Cees; hij zal vannacht door moeten werken en later in Düsseldorf verschijnen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. De losse opmerking die Cees maakte naar Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en laat het probleem bij Cees; hij zal vannacht door moeten werken en later in Düsseldorf verschijnen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. De losse opmerking die Cees maakte naar Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Terwijl hij jou heel open benadert. Het effect hiervan is dat Cees jou zal gaan mijden. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. De losse opmerking die Cees maakte naar Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Je neemt het probleem van Cees over. Het kan goed zijn dat Cees hier in de toekomst misbruik van maakt.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft mooi in contact maar je zegt er niks van de Cees over jou roddelt. Je laat een beetje ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd effectief:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je ervoor om achter de rug van Cees om dingen te zeggen die Cees schaden. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Daarvan zie je het effect in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Terwijl hij jou heel open benadert. Het effect hiervan is dat Cees jou zal gaan mijden. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding, dit staat haaks op je eerste reactie. Je blijft mooi in contact en geeft wel degelijk feedback. Maar echt stevige feedback doe je in aanwezigheid van Cees èn Boris. Je laat nu ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Het effect hiervan is dat de relatie met Cees verslechtert. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je om uit contact te gaan, om je gelijk te halen via een eigen onderzoek en het MT. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je wel voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je om uit contact te gaan, om je gelijk te halen via een eigen onderzoek en het MT. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie. Het effect hiervan is dat je met Cees steeds meer in een conflict terechtkomt. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je om uit contact te gaan, om je gelijk te halen via een eigen onderzoek en het MT. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet hard genoeg op de streek van Cees. De volgende keer doet hij het zo weer! Je laat een ruimte voor collega’s om over je heen te lopen.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht doe je het anders: je koos om uit contact te gaan, om je gelijk via de directeur te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie. Het effect hiervan is dat je met Cees steeds meer in een conflict terechtkomt. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert (bijna) altijd te stevig en uit contact:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je ervoor om achter de rug van Cees om dingen te zeggen die Cees schaden. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie. Het effect hiervan is dat je met Cees steeds meer in een conflict terechtkomt. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet erg stevig. Je neemt het probleem van Cees over. Het kan goed zijn dat Cees hier in de toekomst gebruik van maakt.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de RvB te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en vage taal gaan gebruiken. Dat zie je gebeuren in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft mooi in contact en geeft wel degelijk feedback. Maar echt stevige feedback doe je in aanwezigheid van Cees èn Boris. Je laat nu ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. De streek die Cees jou levert via Boris los je in een drie-gesprek op. Maar je blijft ook in contact. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s goed rekening met jou houden. Dat zie je terug in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Terwijl hij jou heel open benadert. Het effect hiervan is dat Cees jou zal gaan mijden. Dit is niet effectief!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor een mensgerichte en constructieve houding terwijl er aan jouw stoelpoten werd gezaagd. Je blijft heel mooi in contact maar helaas laat je ruimte open voor collega’s om over je heen te lopen. Verwacht je echt dat jij de volgende keer je zin krijgt omdat het in de notulen staat? In de tweede situatie zie je dat het over je heenlopen doorgaat.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je om uit contact te gaan, om je gelijk via de directeur te halen. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder. Je laat het probleem bij Cees; hij mag het oplossen. Maar je blijft ook in contact. Heel goed!
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft mooi in contact maar je zegt er niks van de Cees over jou roddelt. Je laat een beetje ruimte voor collega’s om over je heen te lopen. In de derde situatie zie je dit verder gaan.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB kies je voor een heftige vergeldingsactie: je ondermijnt de positie van Cees bij de RvB. Het effect hiervan is dat de relatie met Cees verslechtert. Dit is niet effectief!.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!
Dit is jouw stijl...
Je reageert heel wisselend op lastige situaties:
In de eerste situatie met het MT-overleg koos je voor de meest effectieve strategie, tit-for-tat. Je reageert heel helder en stevig. Het effect hiervan is dat de samenwerking in het MT verbetert en jouw collega’s opener gaan reageren. Dat zie je terug in de tweede situatie.
In de tweede situatie met de klantklacht koos je ervoor om achter de rug van Cees om dingen te zeggen die Cees schaden. Het effect hiervan is dat de samenwerking verslechtert; jouw collega’s zich gaan afschermen en uit contact gaan. Dat zie je gebeuren in de derde situatie.
In de derde situatie met de presentatie voor de RvB koos je voor een oplossingsgerichte en constructieve houding. Je blijft in contact maar reageert niet hard genoeg op de streek van Cees. De volgende keer doet hij het zo weer! Je laat een ruimte voor collega’s om over je heen te lopen.
Je ziet dat jouw gedrag invloed heeft op de volgende situatie. Probeer het opnieuw en reageer anders, klik hier!